söndag 14 oktober 2012

Katastrof...

En enkel sammanfattning av dagens tävling och jag får ta på mig felen vi gjorde. Kan inte skylla på någon annan...tidigt som skam, en tuff domare och ett skitväder...men inte kan jag skylla på det *s*

Som ni flesta vet är jag inte morgonpigg och bara det att gå upp strax efter kl 5 är inte min grej. Avancerad brukar, brukar är inte detsamma som alltid, starta senare efter nybörjar och fortsättning, men idag var det så många anmälningar att man valde att börja med avancerad och mästar.
Vi fick startnummer 19 så det skulle bli en lång väntan. Det blev en liten kisserunda och området sniffades av, sen chillade vi en stund i bilen. Jag gick ut och kollade hur lång man kommit och det gick undan, ett antal strykningar och några som bröt, så jag fick hämta ut Nicita.

Banan i sig var egentligen inte så svår, ingen 8:ans frestelse och inget sitta framför. Däremot var det 4 sidbyten men inga svårare skyltar med hunden på höger sida. Sidbytena var både framför, mot varandra och från varandra, dom brukar inte vara några större bekymmer. Som sagt, brukar är inte detsamma som alltid, och detta har jag på flera sätt fått erfara idag, som om jag inte visste det.

Jag var inte helt fokuserad, varför vet jag inte, gav inte Nicita rätt kommando eller handtecken, var allmänt vimsig. Hon gjorde så gott hon kunde men kände på sig att jag inte var riktigt med och då stressade hon upp sig, blev en hel del ljud...stackars Nicita.

Kan inte precis säga att vi hade kul...men skit samma, världen rasar inte samman för vårt eller mitt fiasko. Vi tröstade oss med varsin korv med bröd.

Vi har en ny tävling om 2 veckor och då ska jag se till att jag är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar