lördag 6 oktober 2012

En bra tävling...

I morse velade jag fram och tillbaka om jag skulle köra till Höganäs och tävla eller stanna hemma i sängen. Men så tänkte jag...förkylningar är värst på morgonen...det blir kanske bättre.
Eftersom jag inte behövde vara där innan kl 12.45 så hade jag lite tid på mig att ta ett beslut.
Ja...det får bära eller brista...vi åker dit. Det visade sig att vara ett bra beslut.
Jag kände när vi gick på banan att det kändes bra, men man vet ju aldrig om man gör någon skylt fel.
8:ans frestelse, laxpastej i burkarna...det luktade ju bara så gått, hundarna ville bara dit så även Nicita...men vi fixade det.
En övning som vi fick 10 poängs avdrag var sitt, sitt framför, sitt,vänster igång, sitt...hade hunden på höger sida. Vi har problem med sitt framför i vanliga fall och nu var det värre. Tyvärr så satte hon sig snett från mig.
Men vi fick ihop 83 poäng och det bästa av allt...det kom nästan inget ljud alls...min duktiga tös.

Naturligtvis så ska man ha lite mums efter en runda, gick in i cafeterian, ville ha korv och bröd eller hamburgare. Tyvärr, vi har bara varma mackor, kakor och godis. Vad är det i mackorna...ost och skinka Då tar vi varsin macka...men vad som inte sas om innehållet var senap, massor av senap...och det tycker jag inte om. Men men...det var bara till att försöka skrapa bort den mesta senapen så gick dom ner.

Och så vill vi gratta våra träningskompisar Ingrid och Bellman som gjorde en godkänd bana och är uppflyttade till avancerad. Grattis! Vi grattar även Hildur och henne grabbar Molle och Harry som gjorde varsin godkänd bana.

Väl hemma började jag frysa, det tog på krafterna att vara iväg. Det blev en mugg varmt vatten med förkylningshonung i som jag har fått av Hanna och Lasse...mycket gott och "läkande" Fick även hostpiller som kommer väl till pass. Tur att ni var på Ven och köpte detta till mig...kanon.

Nu ska vi bara chilla resten av dagen...det är vi värda.
Ha en fortsatt bra helg!


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Hanna!
      Det känns så himla gott att vi är på banan igen. Bara hoppas det kommer att fungera i nästa klass.

      Radera