fredag 5 oktober 2012

Äntligen fredag...

I går åkte jag på en dunderförkylning men tänkte att den går väl snart över.
Visserligen kände jag mig ganska trött på jobbet men det kan ju bero på mitt fysiska arbete...man sitter inte många minuter på en dag.
På kvällen blev det värre, kurerade mig med ipren, nässpray och kröp tidigt ner i sängen.
Hela natten har varit jobbig, men så är det oftast.
I morse kändes det bättre, skulle till klubben och träna och det ville jag inte missa. Men jag funderade fram och tillbaka om jag skulle eller inte men det blev träning. Ja, träning och träning, inte speciellt mycket, men lite i alla fall. Sen hade jag och Anki en trevlig fikastund.

Hem och lite lätt i magen innan det bar av till stallet. Förkylningen blev bara värre och värre, är så trött och det var slitigt på jobbet idag.
Det kom 3 damer med 5 små barn, dom skulle få prova på att rida.
Tiden vi hade fått dom skulle komma och tiden dom kom stämde inte så det blev lite kaos.
In snabbt med hästarna, tack och lov kom hästarna lite lugnare in, inte alla på en gång i racerfart. Jag sa till dom att dom skulle sitta och vänta ute i cafeterian men mitt i allt öppnar en av damerna dörren. Det kunde gått galet...hon fattade inte vilket kaos det kan bli.
Men till slut så fick barnen sig en liten ridtur.

Sen satt vi och planerade stalljouren...alltså det finns tjejer som vill jobba varje lördag...helt otroliga. Jag tyckte dom kunde ta med sängen och sova över...dom ska ju upp tidigt som attan. Men dom bara skrattade åt mig.

Ikväll blir det kinamat och tidig sänggång. I morgon ska vi till Höganäs och tävla...hoppas jag orkar...banvandringen är kl 12 så det blir lite sovmorgon.

I helgen ska jag leta upp Oskarströms hemsidekoder...fattar inte var jag har sparat dom. Jag tänker lämna över det till någon annan så även jobbet som webbkassör. Ska inte ha några uppdrag längre...känner att det är ett avslutat kapitel.
Nu önskar jag att jag hade min son i Halmstad...han hade fixat det lätt som en plätt.

Jag och Töserna önskar er alla en riktigt härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar