lördag 13 oktober 2012

Finns inget dåligt väder...

bara dåliga kläder. Eller hur Ylva *s*
Idag åkte vi till stranden, skulle ut en tur med våra kompisar. Vi hade bestämt att gå Prins Bertils stig en bit och sedan tillbaka på stranden. Vi vågar oss inte ut i skogen nu när det är älgjakt.
Vi startade vid hundbadet, det blev först promenad i skogen. Här var mycket för hundarna att lukta på så det tog lite tid.
Det blåste och regnade men konstigt nog är riktigt skönt att gå utmed havet, bara man är välklädd.
Vi brukar skratta åt Ylva, hon vill helst inte följa med ut när det regnar, men vi trycker på. Hunden måste ju komma ut och rastas. Så trots både regn och blåst fick vi med henne ut...hon är bara så härlig.

När vi hade kommit tillbaka till bilarna är det som vanligt fika. Vi hittade ett hus där vi kunde sitta lite i lä...men attans så kallt det var. Det var gott att värma sig med kaffe och så hade vi så klart smarrigt fikabröd.

Väl hemma igen var jag helt genomfrusen, tog mig en het dusch. Sedan skulle jag ut i regnet igen. Måste köpa hundmat och skit med så hade dom bara 5 paket av det köttet jag skulle ha (ska ha 10) men jag tog en annan sort...skiljer inte så mycket på dom.

När jag kom hem frös jag fortfarande...inte lätt att få upp värmen...så det blev en falsk lumumba...då får man upp värmen.

Till skillnad från idag så var jag helt genomsvett i går. Jag fick ta den större delen av stallet, Yvonne hade lite annat hon skulle göra. Du milde tid som jag slet. Vi brukar äta frukost strax innan kl 10 och den fikapausen var välbehövlig. Planering av aktiviteter för resten av året skulle göras...då inser man att det snart är jul...ja det är inte så himla långt dit.
Efter fikan var det bara att ge sig ut i stallet igen. Hovslagaren undrade om det bara var jag som jobbade...ja nästan.
Det värsta var att så många boxar behövdes torvas och det var bara höga staplar i förrådet. Det är ett jäkla jobb att ta bort plasten och ta ner balar...dom väger ju några kilo.

Det var några hästar inne och när man kommer med deras lunchhö låter dom så härligt. Sen vidare ner till hagarna och lunchfodra privathästarna...då blir det liv på dom.

Jag var helt slut efter denna arbetsdag, vill bara hem och slänga sig på sängen men se det går inte. Har 2 Töser som är helt tossiga när jag kommer hem och ändå har dom inte varit ensamma mer än kanske 4 timmar...inte en vecka.
Vi åkte till Tiarp, där är ett stort inhägnat skogsområde där dom kan rusa av sig. När dom farit runt ett tag åkte vi ner till stallet och tjabbade med lite hästfolk. Fick kommentaren.."du ser trött ut"...ja jag var helt jäkla slut.

Kvällen tillbringades i tv-soffan och fotboll som höll på att bli en katastrof. Tur att vi hade god mat och rött...det förgyllde kvällen.

I morgon ska vi upp tidigt som skam...tävling i Helsingborg och jag ska vara där senast kl 8.15...om jag nu åker.

Några meter högt
och segt plast som ska skäras bort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar