tisdag 2 oktober 2012

Första dagen blev...

...inte riktigt vad som var tänkt.
När jag kom till stallet var Börje som sköter stallet och alla hästarna på morgonen, dunderförkyld. Var på väg tillbaka hem när jag kom och då stannade han kvar. Jag tyckte han skulle åka hem men han envisades med att stanna kvar eftersom jag fick rycka in och mocka och torva...ville hjälpa till med så mycket han orkade och så ville han hålla mig sällskap. Han är ganska envis...
Så han stannade kvar och gjorde vad han orkade.

Yvonne dök upp strax efter kl 12 och då lunchfodrade vi privathästarna. Sen fick jag äntligen en kopp kaffe, köket var låst, vi hade ingen nyckel dit, hade inte fått något kaffe på hela förmiddagen...inte bra *s*
Sen kom Erika och det blev lite planering inför kommande dagar och nästa vecka när Börje har semester. Det blir att jag kommer att jobba varje förmiddag, även onsdagen, ska täcka upp lite.
När jag kom hem en timme senare än jag skulle hade jag 2 Töser som hoppade och studsade, överlyckliga. En liten yoghurt i magen sen blev det skogen. Vi gick i ca 2 timmar så nu känner jag mig mör i hela kroppen...inte många minuter som jag har suttit idag. Å klart jag hittade svamp som måste plockas...

Nu blir det tv-soffan och C L...bara mys...tycker jag att jag är värd.

Dessa svampar hittade jag i skogen. Häftiga...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar