lördag 29 september 2012

En ond cirkel...

...tror jag att vi har hamnat i.
Nicita har fått tillbaka sin klåda så i går var vi hos en veterinär på Travbanekliniken. Det blir en ny behandling      mot parasiter (vi vet inte vad som orsakar klådan), en kraftigare behandling och även Kaisa ska behandlas. Nu hoppas jag verkligen att detta ska fungera.

Själv var jag så glad i går...såret på foten läker fint så nu behöver jag inte lägga om det mer...ska ha koll på det själv.
Men vad händer då i natt? Magsjuk igen, inte som förra gången men ändå.

Jag har hand om hästen fredag- söndag...tänkte i morse "hur ska jag orka detta". Men vi kvinnor är starka och jag är nog lite dum.
Körde till Tiarp och fixade allt...det tog på krafterna.
Det var skönt att komma hem, krypa ner under gosefilten, tända ljus och titta på engelsk fotboll...och inte blev det sämre av att Chelsea vann mot Arsenal.

Vi har tränat lite Rally, mest utan skyltar, och det har gått bra. Jag är försiktig med träningen, vill inte få upp stressen och tror det kan vara bra. I veckan som kommer ska vi sätta upp en avancerad bana och en liten lätt bana, nästa lördag ska vi ju tävla igen.
Jag märker hur Balansbollen har fått henne att vara medveten om att hon har en bakdel och 2 bakben som man bör ha kontroll på. Att backa rakt nu är enkelt, inte som innan, snett så det blev runt.

Fick en rapport från mina goa ungdomar som är i Stockholm och springer Lidingöloppet, banan som är 15 km. Det har gått bra, kommit in på bra tider, dom har sol, ett strålande höstväder...en kanondag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar