måndag 24 september 2012

D-ssk O-ström Tiarp Mickedala

Dagen började med ett besök hos distriktssköterskan för att lägga om mitt sår. Det såg lite lite lite bättre ut så nu ska jag inte dit innan fredag. Hoppas det går åt rätt håll, har slutat med antibiotikan. Kommer att ha stenkoll på såret.

Efter detta åkte vi till Oskarström och fikade med grabbarna. Töserna gillar Thom, han bjuder dom ju på massor av godis. När vi ska dit behöver dom inte så mycket frukost *s*. Nicita tjabbar ju som vanligt och idag gick även Kaisa igång...tossiga Töser.
Men fy som det ser ut runt omkring...vildsvinen har bökat överallt...inga roliga djur.

Sen hem med Töserna och vidare till Tiarp...pyssla med hästen. Det märks på honom att han trivs mycket bättre på Tiarp i sin stora gräshage, slippa en liten grushage. När jag kommer så kommer han till mig, vill ha godis, men när han har fått allt ja då går han tillbaka och betar gräs.
Något jag inte är helt förtjust i är alla dessa hundar som hästägarna har som springer lösa. Idag hade jag kunnat köra på 2 små "råttor", fick säga till att dom skulle kalla in hundarna. Visst, dom är jättesöta, men jag vill inte ha dom hoppande på bilen och ha dom efter mig vart jag än går. Tror dom börjar fatta, hundarna alltså, att jag inte är någon kul prick.

Efter Tiarp gick färden till Mickedala. Så fint dom gör i stallet, målar om, ljust och fräscht...nästan som nytt. Jag skulle prata med Yvonne, "bossen" i stallet, men jag kom i deras stressigaste tid så jag tar en tur dit i morgon.

En kul grej idag. Fick ett sms att jag kan hämta mina linser hahaha...dom som jag inte fick beställa.

Det är inte bara hästar i hästhagarna. Finns ett gäng får och 2 alpackor...tycker dom är så söta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar