lördag 22 september 2012

Tävling i Falkenberg

Vaknade i morse över att det fullständigt ösregnade. Det var definitivt inte inbjudande att ge sig iväg till Falkenberg och Rallylydnadstävling.
Men det är bara att ta på sig regnkläder, handdukar att torka en våt hund. För säkerhets skull lite extra kläder om jag skulle bli våt, framför allt skor, om inte mina vinterkängor skulle stå emot vätan.
När vi kommer fram är det uppehåll och inte en droppe regn föll på alla dom timmar vi var där...kanon.
Vi kom ganska tidigt så det blev en tur på deras rastrunda...mycket att sniffa på.

Satte mig ner och kollade igenom banan...lite knixig och lite svår men rolig.
Hade inte matte schabblat hade vi fått våra 70 poäng, nu blev det 66...men jag är så nöjd med min tjabbiga tös, hade inte så mycket ljud för sig så det blev inga avdrag...bara det. Sitt framför var klockren, 8:ans frestelser med en leksak på ena sidan och godisburk på andra sidan och tätt var det...klockren. Backa 3 steg...fick kommentaren "Mycket snyggt backande". Helt om från varandra blev fel...mitt fel. Att ha hunden på höger sida och springa undrade jag hur det skulle gå...inga problem. Som sagt...poängavdragen får jag ta på mig. Det var roligt för det var flera som kom fram och undrade vad som gått fel...dom tyckte det såg så bra ut..sådan sporrar.

Det var en mycket trevlig tävling, många härliga tävlande och trevliga tillmötesgående funktionärer. Hit kommer vi fler gånger och tävla. Falkenberg är en trevlig klubb.

Men vi vill gratta våra kompisar som fick ihop bra poäng.
Anki med Rambo fick ihop 97 poäng och blev 3:a i sin klass.
Jenny och Malte fick ihop 96 poäng och klassvinst. Så himla roligt...deras första tävling.

Tar med en bild på Jenny och Malte när dom står på prispallen.


2 kommentarer:

  1. Härligt, duktiga ni är!
    Kul att få så fina kommentarer från de som tittat på :)

    SvaraRadera