lördag 1 september 2012

Hökagårdens Hundpensionat

Så är snart första dagen avklarad. Du milde tid så mycket jag har gått. Mina nya gympadojjor har fått bekänna färg...dom är perfekta...värda varenda krona.
Man är inte sysslolös när man ska ta hand om 17 hundar...10 pensionatshundar, 5 hemmahundar och mina 2 töser. Det har blivit många långa promenader...känner mig lite mör i benen...hur ska det kännas i morgon *s*
Å klart...alla dessa hundar ska ju få mat i magen.
Det är inte bara hundar som ska utfodras...det finns ett gäng hönor som också ska ha mat...jag kan ju erkänna att dessa djur inte är mina favoriter. Frigående tamhönor, följer mig som hundar när jag är ute och inte det minsta rädda. En flög upp på mig idag....usch tycker inte om dom...MEN dom värper goda ägg.  

Hönorna som förföljer mig



Husets katt

Pensionatshundar























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar