torsdag 20 september 2012

Det var ett tag sedan sist...

Tiden bara rusar iväg...hinner liksom inte med.
Det som har hänt är det gamla vanliga...hundträning, skogspromenader och pyssel med hästen.
Vi har nu bestämt att Echo får vara kvar på Tiarp vilket jag gillar.
Det är svampsäsong så det har plockats mycket svamp och mer lär det bli.

Jag har varit en ny vända på Hökagårdens Hundpensionat, torsdag-söndag. Ännu några spännande, roliga och intensiva dagar.
Mysiga hundar men hönorna hade jag gärna sluppit *s*. En morgon när jag skulle öppna för dom började några slåss och flaxade på mig...panik och jag ryckte bort luckan. Jag vågade definitivt inte gå in i hönshuset och fixa den inte ens när dom flesta hade gått ut. Det låg några kvar och ruvade men dom kunde ju få för sig att börja flaxa. Tack och lov så kom Gittan och Ronja med sin lilla valp Kat och hälsade på. Gittan är tuff så hon gick in i hönshuset och fixade luckan...jag och Ronja stod jämte och var skiträdda. Som tack för hjälpen blev det fika, äppelpaj med vaniljsås.
Lilla Kat brydde sig inte speciellt mycket om hönorna...blev tuff när hon upptäckte att dom flaxade iväg när hon kom nära.
På fredagen kom Marje och Ylva på besök. Det blev en fika med äppelpaj och vaniljsås...och klart massor av tjejsnack.
Börjar bli trött på all äppelpaj, det har blivit alldeles för mycket.

När jag inte känner hundarna så bra blir det bara några eller tom bara en hund åt gången
på rundorna så det blev många många promenader.
En dag när vi gick mot skogen kom det 8 vildsvin och sprang över vägen kanske 50 meter framför oss. Jag har aldrig sett så många, tyckte det blev obehagligt. När vi sedan gick in på grusvägen såg jag spår där dom hade sprungit och hundarna vädrade efter dom. Jag blev lite nojig och tycket det lät som att dom var inne i skogen. Men mina 4 turer dit gick bra...

Igår var jag på medlemsmöte på SBK Halmstad, första sedan jag blev delmedlem. Ett möte som drog ut på tiden, en diskussion som kändes onödig för resultatet blev som tidigare beslutat. Bara för denna diskussion hann jag inte med den goda maten som klubben bjöd på, exotisk planka, potatissallad, bröd och brieost. Hade en tid att passa och det kändes lite taskigt att missa denna goda mat.

Jag och Nicita tränar inför våra kommande tävlingar. Vi har vissa problem med vissa moment så jag har ingen större förhoppning att det ska gå vägen. Men skit samma...vi ska ut och ha roligt.

2 hundar från panget, raser som vi inte har stött på innan
Boston en supercool kille


Kika en mysig tjej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar