söndag 2 september 2012

Regniga hundpromenader...

I natt har det regnat en hel del...blev jag varse om när jag skulle ut och morgonkissa hundarna. Mina gummistövlar hade jag ställt utanför dörren och dom var inte torra på insidan...tvärtom...ett par cm med vatten som jag fick tömma ur. Det blev att gå barfota i dom våta stövlarna och det var väl ok om jag nu inte skulle gå ut med så många hundar. Både morgonturen och sedan den längre fick jag gå barfota och det resulterade i skavsår både här och där. Men skit samma...nu får fötterna vara torra och då läks dom små skavsåren.
I morse hade jag en uppgift som jag bävade för...skulle släppa ut hönsen och dom var hungriga efter en hel natt inne i hönshuset. Hade ju blivit varnad att dom kan flaxa upp på en. Funderade på vilken taktik jag skulle använda...inte enkelt. Hur jag egentligen lyckades lösa det vet jag inte men det skulle filmats...hade varit kul att se. Men oavsett fick dom sin mat och då öppnade jag luckan snabbt som ögat och kunde stänga dörren.
Marje kom på en förmiddagsfika och hon skrattade gott åt mig och hönsen. Så fort jag öppnade dörren kom dom springandes till mig. När jag var ute följde dom mig som en hund, nära nära...tur att jag hade gummistövlar för tänk om dom fick för sig att hacka mig på hälarna.
När Hanna och Lasse kom hem gick Hanna in i hönshuset och plockade nyvärpta ägg. Jag och Hannas mormor stod på behörigt avstånd och med förskräckelse ser vi hur dom sätter sig på hennes arm...jag ryser.
Jag var så glad att jag lyckades i morse men denna procedur ska jag om 1,5 vecka göra igen och i 4 dagar. Ska ta på mig skyddskläder *s*
Men dom var ändå ganska hyggliga...tackade för mat och sällskap med dessa alldeles nyvärpta


















1 kommentar:

  1. Ring om du behöver hjälp eller kaffe eller promenadsällskap! <3

    SvaraRadera