onsdag 30 maj 2012

Fy f-n med knott

I kväll var jag och Marje i skogen med våra hundar. Vi hann inte mer än ut ur bilarna innan vi blev attackerade av knott. Dom var som en vägg runt oss och det hjälpte inte med Mygga.
Vi la varsitt spår till hundarna och under tiden dom skulle ligga till sig gick vi en runda, vi kunde inte stå stilla för alla dom hemska krypen.
Både Kaisa och Nicita flackade en del i sina spår men hittade alla apporter. Oden gjorde ett bra spår, löste det fint trots att det bitvis var väldigt svårt. Det låg utmed ett stängsel och spåret hade flyttat på sig in på andra sidan. Men han är en duktig spårhund så han fixade det.
När vi hade spårat var det dags för en fika...men vi fick gå omkring, gick inte att sitta ner för alla knotten.

När vi var ute och gick snubblade Kaisa till med ett framben och sedan haltade hon lite. När Nicita spårade hände något för hon började halta. Så dom fick nöja sig med varsitt spår...dom hade ju varit ute på Hitta Vilse och fått jobba där.
Oden däremot fick göra uppletande...ett föremål var ordentligt gömt. Han hade det i nosen men hade svårt att hitta men så ställer han sig och vädrar upp i trädet. Han markerade en snitsel men fortsatte att leta och duktig som han är hittade han föremålet. Nästa satt en bit upp i ett träd och det hittade han lätt.

När vi körde hem kom det en räv upp mot vägen. Jag stannade och räven sprang tillbaka in i skogen, han hade något i munnen. Jag väntade någon minut innan jag körde och då såg jag honom i backspegeln, han sprang vidare på vägen.
Rävar är bara så söta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar