tisdag 22 maj 2012

Snopen!

Det ringde en tjej på min mobil och ville prata el-avtal.
Jag undrade varför hon ringde på min mobil. Jo det var det telefonnummer som stod på adressen.
Jag vill hjälpa er med ett bättre avtal.
Men jag har inget avtal.
Ni måste väl ha ett avtal.
Jag har inget.
Men det står kanske på någon annan.
Möjligt att det gör.
Vet du inte det?
Vem har sagt att jag verkligen bor på den adressen?
Å så tänkte jag inte. Då tackar jag för mig.

Jag vet att jag var taskig men kunde inte låta bli. Är så trött på alla dessa försäljare som ringer. Vet att det är deras jobb men jag vill ändå slippa dom.  Detta är en anledning till att vi har hemligt hemnummer. Hade sagt upp vårt tidigare abonnemang men med vårt nya bredband ingick det. Då valde vi att ha det hemligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar