lördag 12 maj 2012

Fredag och Lördag


Vilken lördag det har varit.
Först skogen i regnet tillsammans med Marje och Ylva. Det blev lite av varje...Kaisa fick ett spår som har var grym på, klockrent. För Nicita blev det sök. Pojkarna fick varsitt spår, Zacko var grym men Oden tyckte inte att det var roligt idag. Eftersom Nicita löper var Oden okoncentrerad så det blev inte så mycket mer träning för honom, Zacko skulle också ta det lugnt eftersom han har ont i ett ben. Nicita fick sin budföring...jisses som hon springer.
Det blev en liten skogspromenad istället för mer träning. Och en goefika så klart...hembakad chokladkaka (kärleksmums heter den bla) som någon av Ylvas döttrar hade bakat.
Efter skogen, hem och lämnade Töserna och direkt vidare till stallet. Pysslade lite och klart mockade box och hage, fixade Nessies hage också.
Å Lisa tog hand om Echo, duschade honom och knoppade manen inför morgondagens dressyrtävling...vilken pärla hon är, guld värd.
Har fått lite ont i ryggen, den är nog lite trött så jag har krupit ner i tv-soffan och tro det eller ej...tittar på HBK-Jönköping. Skillnad på superettan och engelska ligan.
Mannen har gått på teater, jag pallade bara inte att följa med. Sitta i något obeväma stolar...nej då är soffan goare.

I går kväll tränade vi lite lydnad tillsammans med Gittan med Flisan och Ronja med Odi, Zonja med husse var också med.
Hundarna var duktiga och jag kunde gå rätt, visste vilket som var höger och vänster. Mer finns att läsa hos Gittan.
Jag är inget fan av hockey men vi tittade lite på det...så länge det gick bra för Sverige...sedan tröttnade jag.

Jag "lånade" ett foto på Zonja från Ronja. Måste bara visa henne, det tuffa charmtrollet.
Zonja 8 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar