måndag 28 maj 2012

Hitta Vilse

I dag har jag och Töserna tillsammans med Gördis polis varit på dagisbarnens Hitta Vilse-avslutning.
Dagisbarnen i Oskarström lär sig hur man ska bete sig om man kommer vilse.
På avslutning kommer jag eller Gittan med våra hundar och berättar om hur hundarna kan hitta dig om du är vilse. Vi berättar hur vi jobbar med våra hundar, att hundarna är snälla, hur vi gör med hundarna om vi vet att du är hundrädd.
Avslutningen är i skogen och idag var det Nicita som skulle leta efter dom men hon hade lite problem. Dels var det andra barn nära oss som lekte och Nicita hade svårt att släppa dom. Sedan kom det en tant med 2 små bjäbbiga hundar som störde.
Men till slut hittade vi alla barnen, dom hade hittat ett svårt gömställe och det var helt vindstilla. Glädjen var stor när vi kom. När alla barnen är hittade äter vi pannkakor med sylt och så klart fick mina Töser varsin.

När vi var klara tog jag vägen inom klubben och tjabbade med Thom, sen åkte vi till Stora Skärsjön. Jag gick ut i vattnet och fick med mig Nicita som simmade omkring. Kaisa gick ner tills vattnet nådde magen...där stannade hon.

Lite bilder från avslutningen

Alla barnen

Gördis barnen och fröknarna

Nicita har hittat barnen....

...och blir ompysslad







killen till höger är hundrädd, höll sig först vid sidan om... 

...men han och Töserna blev riktiga kompisar

han är så stolt att han vågar klappa Nicita

Personalen trodde aldrig att han skulle våga gå fram till Töserna
Det är en lycklig kille. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar