torsdag 17 maj 2012

Konst för hela slanten

Idag började Konstliv, 4 dagar då det ställs ut en massa konst i ett antal lokaler.
Man kan åka hem till konstnärer, till deras ateljeer och se hur dom jobbar och få se deras konstverk.
Eftersom jag och min gubbe är konstintresserade åker vi runt och tittar på konsten.
Vi började på Magasinet på Slottsmöllan, och här ställde dom flesta ut var sitt verk. Här var så många läckra konstverk, så många jag ville ha.
Nästa besök var i Falkenbergs Museum men har var ingen konst som tilltalade mig.
Innan vi åkte vidare tog vi en fika på Stålboms i Falkenberg.
Nästa besök var hemma hos Gunnel Hillerström-Bengtsson i Morup. Du milde tid vilken konst hon hade...jag var helt lyrisk. Hittade en tavla som verkligen stack ut i mängden...vill ha...och ett rimligt pris (6000 kr som många höjer ögonbrynen över).
Tavlan var stor och svårplacerad så jag fick nöja mig med att ta ett kort på den...konstnären som tyckte jag skulle göra det.




Sen åkte vi vidare till en annan konstnär i Morup, Margareta Jonsson. Hon bjöd på hembakade "skorpor" med mandel och vanilj i...helt suveräna...jag tog 3 stora, gamig som jag är.
Här fanns också många konstverk som var helt fantastiska. Synd att man inte har en massa tomma väggar...eller jag kanske kan byta ut en del av våra tavlor. Hmmm tål att tänka på...undrar vad mannen säger om det.

Efter dessa besök var vi ganska möra, många nya intryck.
I morgon är det Tjolöholm Slott som står på tur, tyvärr kan jag inte åka med så mannen får åka själv.
På lördag blir det antingen hundträning med Marje och Ylva eller konstbesök i Laholm. Det beror på vädret. 
Söndagen får vi se vad det kan bli. Vi har ett antal konstnärer i närheten. 

Sen har vi en annan kul grej "Viltsnok"...konstliv baklänges. Här är det bara amatörer som ställer ut sina verk. Eftersom dom är amatörer får dom inte ställa ut genom Konstliv...men kan ha väl så läckra alster. Ska försöka få tid att gå dit...det är ju på "hemmaplan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar