fredag 4 maj 2012

Skogen, hundträning, stallsysslor

I onsdags var det ett fantastiskt väder, jag gjorde en fikakorg så drog jag och Töserna till skogen.
Vi åkte till Skärsjön och gick ner till bryggan där vi dukade upp vår enkla fika.
Töserna sprang omkring, gick i vattnet men bara till magen, sen räckte det.
Efter ett antal timmar åkte vi hem igen...lämnade Töserna sen bar det av till stallet. Jag har ju min dagliga syssla som skulle göras. I dag var det massor av folk så det blev en hel del tjabb och goa skratt.

I går, torsdag, gjorde vi inget speciellt på dagen...laddade mest för kvällens träning.
Jag hämtade Rebecca och hennes båda hundar, Bruno och Tyke, så åkte vi till Oskarström och tränade. Jag gjorde en del vanliga lydnadsmoment och la in lite rally emellan och det funkade bra. Det blev inte samma "stress" så den linjen får jag nog följa.
Det var många som tränade, det var ju ett kanonväder, så när va la plats var det en hel rad med hundar, säkert 10 stycken.
Det var tur att Rebecca ville börja träna lite smått och träffa hundfolk annars hade jag nog stannat hemma. Vi hade en toppenkväll...först träning och sedan fika på utemöblerna. Nu ska vi fortsätta med torsdagsträningen.

I dag, fredag, tog vi en tur till en annan skog, till en annan del av Skärsjön. Töserna gick ner i vattnet men det var först en massa dy, snacka om att dom blev skitiga och luktade f-n.
Vi gick en ganska lång tur, Nicita far som ett torrt skinn medan Kaisa mest går och "filosoferar"
Efter skogen hem och få lite i magen sen bar det av till stallet.
I kväll har det varit fredagsmys med kinamat och vitt i glaset.

Lite bilder från skogen...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar