tisdag 1 maj 2012

En helt underbar helg!

Vilken helg vi har haft.
I går va jag och Töserna på Heden...utan tjocka jackan... Det var soligt och varmt.
Efter Heden åkte vi till Blomsterlandet och jag handlade en massa blommor. Förstår inte varför det alltid blir så mycket mer än man har tänkt.
Måndag och som vanligt har jag hand om stallet. Där var så mycket folk som jag tjabbade med så det tog nästan dubbelt så lång tid som det brukar göra. Men va glad jag är som har dessa kompisar...dom är guld värda, Så klart är det samma med alla goa hundkompisar. Tittade en stund på Icka när hon red Echo, lite träning inför tävlingen.
När jag kom hem från stallet hade husse cyklat med Töserna så dom var behagligt trötta. Ja vi var nog alla lite trötta, ville bara chilla i TV-soffan. Det var ju en bra fotbollsmatch som vi tittade på.
Maten intogs i TV-soffan. Först räkor med bröd och ost (jag åt bara några räkor, är lite allergisk). Sen blev det ugnsstekt kyckling med olika tillbehör och till detta lite vitt i glasen.

I dag hade vi planerat att åka till stugan och börja förbereda inför säsongen. Det spikades på altanen och jag skrapade våra gamla trädgårdsmöbler från 50-talet...nästan antika, bänkar och bord, som jag ska måla om.
En gran, kanske 3-4 meter hög som växte nere vid sjön och tog en del ljus sågades ner. Du milde tid så mycket granris det blir.
När vi jobbat färdigt för dagen satt vi i solen och bara myste, nöjda med dagen. Innan vi skulle köra hem tog vi en liten skogstur. Det finns massor av skogsstigar...tur att mannen kommer från trakterna och känner till det lite.

Väl hemma åt vi lite rester från i går sedan började jag att plantera om en del växter och planterade dom nya. Så fint det kommer att bli när allt är på sin plats.
Nu känner jag mig ganska mör och bara så nöjd med helgen...lite solbränd har jag också blivit.

1 kommentar: