söndag 29 april 2012

En flitig helg!

Igår körde vi en massa skräp till sopstationen...hur mycket kan man samla på sig...var kommer allt ifrån.
Sen inhandlades virke till altanen som ska göras om och jag passade på att köpa mig en ny baden-baden.
Tog rundan inom kyrkogården och planterade lite nya fräscha blommor...ska ju vara fint till Valborg och 1 maj.

Fixade med blommor, planterade i utekrukorna, klippte bort visset på plantor och buskar.
Töserna låg ute på gräsmattan och smaskade på varsitt ben. 2 långa promenader fick dom också men ingen träning bara leta godis.
Lite mat skull vi också ha...gjorde hotta färsbiffar som blev så jäkla goda och i glasen blev det rött.
Sen var det skönt att få krypa ner i tv-soffan och bara mysa.

Idag har projekt altan fortsatt men mitt i allt upptäcker vi att några saker fattas. Ingen orkade köra och köpa så det får bli i morgon.
I stället började jag planera lite som ska göras i stugan...blir så inspirerad när jag läser trädgårdstidningar. Mitt bekymmer va...kommer mannen att gå med på detta...och döm om min förvåning...han tyckte mina idéer är kanon.Så nu blir det att inhandla lite material sen sätter jag igång...förhoppningsvis kan det bli på tisdag. Om vädret tillåter tar vi en dagstur dit.

Jag tog en tur med Töserna i Frennarpsskogen där en liten olycka hände. En sak kom i vår väg så Töserna drog i kopplen, jag var inte beredd på det, men inte släppte jag vilket resulterade i att jag stod på huvet. Trots tröjan skrapade jag upp hela höger underarm...fan vad förbannad jag blev och ont gjorde det, ja gör fortfarande.

Har kollat på engelsk fotboll, Chelsea-QPR. Det blev ingen spännande match, Chelsea gjorde mål efter 46 sekunder. Även om den inte var spännande var det en bra match. Grabbarna vann med 6-1 och det som gladde mig mest var att Torres gjorde ett hattrick. Ni som inte tittar på engelsk fotboll fattar nog inte vad jag menar med ni andra gör det.

Efter matchen tog jag en tur till stallet, där var inte mycket folk. Eftersom jag var så sen var det mesta redan gjort men att fixa hagen...det jobbet finns nästan alltid kvar till mig...kan undra varför. Så det blev att mocka och fylla på vatten...plockade maskrosblad och lite annat grönt...tyckte han va mumsigt.

I kväll blir det att chilla i tv-soffan. I morgon ska det shoppas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar