torsdag 19 april 2012

Skitiga lyckliga Töser

Igår när jag var med Töserna på Heden så stack Kaisa efter en fågel som flög upp mitt framför nosen på henne. Inte fasiken kom hon när jag ropade, tur nog så gjorde Nicita det.
Detta var i kanten av Fylleån så jag tänkte...hon kommer tillbaka för hon avskyr vatten. Men inte kom hon tillbaka så jag gick ner mot ån och mot vassen. Då ser jag hur dyigt där är...förbannade hund.
Ja ja det var bara att vänta, det dröjde inte många minuter innan hon kom. Fy f-n så hon såg ut. Skitig ända upp på magen och som hon stank...men lycklig var hon.

Idag har jag varit och tränat tillsammans med Gittan och Ronja. Flisan gick så jäkla fint idag.
Nicita går jättebra på vanlig lydnad, lugn och inte något tjabb. Men så fort vi börjar med rallymoment så sätter hon igång. Även om vi inte har skyltar sätter hon igång. Först försöker jag hålla mig lugn men till slut blir jag så irriterad...bara att bryta.
Kaisa fick mest social träning, hon har haltat lite några dagar...knappt inget idag men för säkerhets skull fick hon vila.

En annan kul grej.
Igår ringde Hjördis Polis till Gittan, hon undrade om vi ville komma med våra hundar när dagisbarnen har avslutning på Hitta Vilse. Vi var med förra året och det var så härligt att se alla barnen när våra hundar hittade dom. Man vill visa att det inte alltid är en människa som hittar en som är vilse utan det kan komma en hund. Vi talar om att dessa hundar har ett skynke på sig, tjänstetecken, så vet man att hunden letar efter någon.
Klart vi tackar ja till denna uppgift.

Nu ska jag ta en tur till stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar