onsdag 25 april 2012

Ny vecka...

Idag är det ett riktigt skitväder...grått och regn. Så var det så härligt väder igår.
Visserligen vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk, mina gamla symtomer smyger sig på igen. Ska ta ett prov till innan jag ska tillbaka till min läkare.
Men framåt eftermiddagen gick jag ut i trädgården och plockade bort lite visset. Sen bryggde jag kaffe, hämtade min bok, tog fram solstolen så blev det en mysstund. Töserna fick varsitt ben att gnaga på...en helt underbar eftermiddag.
Kaisa mumsar på sitt ben.

Nicita mumsar på sitt ben.




























Lite senare åkte jag till ÖoB, skulle handla lite. På vägen hem tog jag en tur till stallet, det ligger ju på vägen. Fasiken va mysigt det är att va i stallet, idag gjorde jag inget, bara myste med hästarna och tjabbade med dom härliga tjejerna.
Kvällen tillbringades i TV-soffan, kollade fotboll, Champions League, Barcelona mot Chelsea, en fruktansvärt spännande match. Det lag som vann går till final. Det började inte bra för Chelsea, fick en utvisad i första halvlek...dom fick nästan bara ligga på försvar, nyckelspelare blev skadade. Jag var så nervös, helt genomsvett, hjärtat mådde inte bra...tur att vi har en stabil soffa. Mot alla odds vann Chelsea...glädjen va stor i mitt Chelsea-hjärta.









Idag tog vi en tur till klubben, tjabbade med grabbarna.
Passade på att träna på planen och det gick riktigt bra. Tyvärr så började det regna mer och mer, jag var inte klädd för regn, så vi åkte hem. På vägen köpte jag kinamat, så himla gott. Det är stora portioner man får, åt knappt hälften sen var jag propp-mätt, blir lite till kvällen.

I kväll blir det en ny Champions League match, Real Madrid–Bayern München. Det lag som vinner ska spela final mot Chelsea. Jag håller tummarna för Bayern.

Ett vårtecken...
Maskrosor som jag såg igår.

1 kommentar:

  1. Märkligt att det har blivit ett så stort mellanrum...det är det inte där jag skriver in det.

    SvaraRadera