måndag 23 april 2012

Hundar och Hästar...

Helgen har varit kanonhärlig.
I lördags var Trensmargänget ute i skogen och spårade. Kaisa som varit en hejjare på spår var mycket tveksam i början, flacka fram och tillbaka. Men när hon väl fick fäste var hon sitt gamla jag. Markerade sina apporter jättefint...nöjd med hennes insats.
Nicita spårade bra men det gick sakta, hon var noga. Däremot markerade hon bara apporterna med en dutt med nosen. Jag försökte sakta ner henne, stannade upp henne men det hjälpte inte. Eftersom vi bara spårar för skoj skull brydde jag mig inte om det.
Oden spårar som en gud, hahaha han är ju till namnet en gud. Han fick ett jäkligt snårigt spår men löste det helt perfekt.
Eftersom Zacko haltar fick han bara titta på.
Det blev även en budföring och man får sig ett gott skratt när Nicita springer...full fart och om man hetsar henne lite har en växel till.
Kaisa springer men inte med någon högre fart, men skit samma. Vi gör allt för att ha skoj.
Oden är stor så tempot är inte så högt men han springer så fort han kan...vår lille goe nallebjörn.

Vi tog släktfoto...se skillnaden på storleken.




















Från vänster har vi:
Zacko som är Kaisas barn, Kaisa, Nicita som är Kaisas barn syster till Zacko, Oden, Kaisas halvbror, morbror till Zaco och Nicita.

På eftermiddagen var det fotboll, ingen höjdarmatch men spelar Chelsea måste jag kolla.

Söndagen tillbringades x antal timmar i Ridhuset och stallet.
Det var hopptävlingar och en jäkla tur att det var inomhus för fy som det regnade.
Jag mockade boxen och fixade lunchen. Hagen behövdes mockas och fyllas på vatten. Snacka om att jag var våt när jag var klar.
Det blev tv-soffan när jag kom hem under varma gosiga filten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar