fredag 27 april 2012

Shopping och Möte

Alltså detta regn. Ska det aldrig ta slut.
Dagen inbjöd inte till några utomhus-aktiviteter. Det blev lite träning inne istället...lite rally för Nicita och lite annat för Kaisa. Jag gjorde fjärren där dom satt mittemot varandra och jag stod i mitten jämte dom. Det var himla kul att se hur dom tittade innan dom fattade vad dom skulle göra. Sen gick det hur bra som helst. Leta godis är ju en populär aktivitet så det avslutade vi med.

Jag har varit sugen på att plantera nya fräscha blommor ute i landen och i krukorna. Så idag åkte jag till Blomsterlandet och köpte...mer än jag hade tänkt mig.
Eftersom det regnat köpte jag Blå korn och slängde ut på gräsmattan och i rabatterna. Kaisa kom farandes...hon trodde det var godis.
Det blev en tur till Stadium, köpte ett par träningsbyxor och in till Grizzly där det inhandlades hundschampo.
Nu kommer Töserna att badas till deras stora missnöje...men "fin får lida pin"

Torsdag kväll...medlemsmöte. Velade fram och tillbaka om jag skulle gå eller inte gå på mötet men bestämde mig till slut att gå på det. Det är ju alltid kul att träffa alla goa hundkompisar.Tänkte sätta mig längst bak så jag skulle kunna smyga ut om det blev för jobbigt. MEN jag hamnade nästan längst in. Det var ett mycket trevligt möte, inte en massa tjafs som det ibland kan bli. Micke, vår nye ordförande, är en suverän kille så han och vår till stora delar nya styrelse kommer att göra ett kanonjobb. Vi har stora projekt som ska ros i hamn och man kan bara hoppas att alla medlemmar ställer upp för sin klubb.
Extra kul i kväll var att det var flera nya medlemmar, flera som jag inte tidigare har träffat.
Så fick jag reda på att lydnadssektorn har fått "tillökning". Jenny W, Välkommen till vårt gäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar