söndag 8 april 2012

Jisses vart tar tiden vägen!?

Hur länge sedan är det jag skrev här?
Det blir ju att jag skriver lite på fejjan men vet att jag har några kompisar som inte har fejjan men ändå vill veta lite vad som händer i mitt liv.
Det har hänt en hel del sen sist men allt skriver jag inte om här.

Ska vi börja för 2 veckor sedan...
Då var jag och min kompis Gittan och hjälpte till på Schäferhundklubben Halmstad på deras rasutställning. Den tog tid, va där hela dagen.. Först tänkte vi inte vara med men Anki och Anette ville så gärna ha vår "proffshjälp" (hahaha) vid prisutdelningen. 19 klasser och pris i alla klasser, fodersäckar och pokaler skulle ut i ringen. Här gällde det att ha alla hemma, Gittan är suverän så hon blev lite arbetsledare.
Jag tyckte det var extra kul för jag träffade en del av mina fb-vänner som man nästa aldrig träffar annars.
Som tack för hjälpen fick vi varsitt påskägg fyllt med godis och varsin påskkärring.

Gittan med sin påskkärring...visst är dom lika (hahaha)


Jag med min kärring...även här finns en viss likhet


På söndagen var det inofficiell dressyrtävling i Mickedala och jag var där och filmade tjejerna. Filmerna finns på min fb. Några av tjejerna gav sig på svårare program och jäkla så duktiga dom var...helt suveräna.

I onsdag hade vi "skolavslutning" och jag fick hålla mitt "examensarbete". Det gick galant, är mycket nöjd med mitt föredrag.  Våra "fröknar" fick varsin blombukett av oss och 2 av tjejerna hade bakat en tårta och en morotskaka...det blev en riktig fest. Vi fick diplom och klart att mitt enkla efternamn var felstavat...ska få ett nytt.

Nu firar vi påsk och i går, påskafton, kom vår göteborgare hem. Det blev god mat, bla ugnsbakad lax och vin. Senare på kvällen blev jag och mannen ensamma, sonen skulle ut och festa med sina gamla kompisar.
I kväll blir det annan god mat och vin, då är alla ungdomarna hemma.  

Om en stund ska jag till stallet och fixa, fick plötsligt "stalljour".

Det har hänt så mycket mer...Heden med Töserna och hundträning med kompisar på klubben i Halmstad.
Skogen med Marje och Ylva, sökträning och budföring med alla hundarna.
I torsdags körde vi budföring upp för en backe. Dom blev lite fundersamma...ska vi verkligen springa här men med lite hjälp sprang dom.
Sedan grillade vi korv...även hundarna fick korv.  

Som sagt...det har hänt mycket mer.
Nu fortsätter jag fira påsk.

Ha det gott alla vänner!



1 kommentar: