lördag 23 mars 2013

Rallylydnad...

Idag hade brukshundklubben i Halmstad en träningstävling i Rally. Vi hade 10 startande, 10 mycket duktiga ekipage.
Vi hade ett strålande vinterväder, SOL och nästan ingen vind...vi blev lite rosiga om kinderna.

Anki va domare och hade gjort kluriga roliga banor. Jag skrev för henne och man lär sig och ser så mycket när man står tillsammans med en domare.

Vi hade 2 kompisar som tävlade och idag visade Bellman hur duktig han är när han bara vill. Han gick så fint, va fokuserad, inget "trams"...vilken underbar kille han är.

När alla hade gått gick jag med Nicita. Hon hade suttit ganska länge i bilen så jag kände att nu blir det snack. Vi gick runt lite innan vi gick in på banan. Det va lite ljud men inte mycket.
Sedan gick jag bara runt, härs och tvärs, mellan skyltarna...la in något moment mellan skyltarna...det blev mycket fritt följ och mycket beröm när hon va tyst. Å det gick så himla bra :) Ville gått mer men sansade mig...bättre med lite mindre träning och få kvalitet på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar