fredag 15 mars 2013

Äntligen...

Idag hade vi bestämt att nu ska vi starta upp uteträningen.
Det var svinkallt på morgonen, Nicita fick köldkramp efter 5 minuter ute i kylan. Hur skulle det fungera med uteträning? Bara att hoppas på lite mildare temperatur fram på eftermiddagen.
När jag körde hem från jobbet var det ett underbart väder, vindstilla och SOL, riktigt skönt.
Drog på mig massor av varma kläder och iväg till bruks i Halmstad.
Där träffade vi Ingrid med Bellman, Marje med Oden och Anki med Ture.
Vi satte upp några rallyskyltar, dom syntes knappt i snön, men vi hade bestämt att nu är det uteträning som gäller.
Alla hundarna gick bra, bara Nicita som inte kunde vara tyst och jag blev så in i ..... försökte få henne att vara tyst men det blev ju som jag vet bara värre.
Första banan gick väl hyfsat ja eller knappt, andra bröt jag innan målskylten. Gick lite fritt följ och även här va hon taggad, inkallning va racerfart.
Nu gäller det att ligga i med träningen. Kursstart på tisdag och tävlingsdagen närmar sig.

Efter träningen satte vi oss på den soliga altanen och fikade. Det var helt underbart och som vanligt blev det mycket tjabb och många goa skratt.

Bilder från dagens träning...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar