tisdag 12 mars 2013

Lite av varje

I lördags stod jag i ett kallt ridhus och filmade 3 tjejer som red dressyr. Jag filmade i ca 1 timme och när vi va klara va mina fingrar stelfrusna. Men det är så himla kul att följa deras utveckligen och höra deras kommentarer när dom rider. Dom har en superduktig instruktör som verkligen kan tala om för dom att NI KAN VISST...dom tror inte riktigt på sig själva...

På söndagen tog jag med Nicita på lite träning och det gick bitvis riktigt bra. Ibland undrar jag om hon har någon sorts bokstavskombination eller om det är hennes temperament och livsglädje som gör henne så tossig. Jag tror aldrig att jag har varit med om en hund som snackar så mycket. Men sen har hon en förmåga att kunna koppla av mellan varven...en mycket märklig hund...och det är inte många som tror att hon blir 8 år i år.

I går, måndag, var det först jobbet. Det blir mer och mer slitsamt så jag är ganska tacksam att det bara är 5 veckor kvar tills jag slutar och jag har inga som helst planer på att försöka få fortsätta.
Vi hade personalmöte vilket aldrig börjar när det ska. Ska börja kl 12 och kl 13 slutar jag vilket innebär att jag aldrig är med ett helt möte...mycket som sägs berör inte mig och sitta och lyssna på övertid det gör jag bara inte.
Måndagar ska jag ju till Tiarp och pyssla om Echo så då vill jag komma iväg i tid.

När jag kommit hem tog jag Töserna till grustaget så dom fick springa av sig. Passade på att träna Nicita och om man bortser från hennes snack var hon superduktig.

Kan ju även berätta att dom ringde från ett ställe där jag har sökt vikariat och ville att jag ska komma på anställningsintervju. Var och vad det är berättar jag när jag har varit där.

På kvällen åkte jag och tittade på en Rallylydnadskurs på Halmstad Hundarena, ville titta på Marje och Oden...och klart dom andra också. Jag visste inte vilka som går kursen och det visade sig att jag känner eller känner till alla tjejerna utom en.
Så himla kul att bara sitta och titta, och så mycket man lär sig av det. Hanna är en superduktig instruktör och hennes goda råd till kursdeltagarna tar jag också med mig hem.

Idag va jag helt jäkla slut efter jobbet och frös som attan. Det blev en snabb tur ut med Töserna, lite mat och sedan kröp jag ner i sängen. Kroppen behövde vila och jag behövde få upp värmen. Nu i kväll har vi varit ute på en rejäl promenad...det var riktigt skönt, någon minusgrad men så gott som vindstilla.
Nu blir det tv-soffan och C L, Barca mot Milan...kan bli en tuff match.


 Dressyrtävling i somras
Echo väntar på sin tur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar