måndag 25 mars 2013

Hundträning...

Igår tog jag ut Töserna på vårt stora grönområde...snön är nästan helt borta. Kaisa fick lite skojträning Nicita fick lite mer rejäl träning.
Vi gick mycket fritt följ fram och tillbaka, härs och tvärs...ja på alla håll och kanter. Jag hade mer distinkt (heter det så) röst, kanske det gav en större säkerhet för hon va tyst hela tiden så jag la in några rallymoment och det gick kanon. Helt klart så är det skyltarna som är vår stora bov...men det vet jag ju redan.
Det blev även andra lydnadsmoment och mitt i allt ett nytt rallymoment. Det kändes så himla bra så jag skulle kunnat vara ute LÄNGE men jag måste ju sansa mig.

Idag blev det stressigt på jobbet. Jag fick ta hand om handikappridningen i förmiddags, fick veta det 10 minuter innan den skulle börja. Tack och lov så är det bara en kille som rider på måndagar men att inte vara förberedd på det...men det gick bra. Eftersom det var ett underbart väder, en sol som visade sin bästa sida, så värmde vi upp lite inne sen fick han rida ute...helt underbart.

När jag va ute i Tiarp och fixade för Echo kom jag på att jag glömt göra en sak i Mickedala. När allt va klart i Tiarp va det bara att köra tillbaka...som sagt...det va en stressig dag.

Å idag har jag hämtat min bil...gott att ha en egen bil igen, slippa samsas om en bil.

Nu ikväll tog vi ett nytt träningspass, ungefär samma som igår men lite längre. Jag kan inte annat än att vara nöjd. Tänk om Nicita kunde bete sig på samma sätt när vi har med skyltarna. Ett önsketänkande...kan det gå i uppfyllelse...knappast.

I morgon är det kursdags igen och jag har lite funderingar på att träna på ett lite annorlunda sätt. Ja ja vi får se hur jag tänker i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar