fredag 30 november 2012

Skogen och träning i Halmstad Hundarena...

I går var jag och Ylva ute i skogen med mina töser.
Vi gick en ganska lång runda...kallt som attan var det.
Det märktes att vi inte har träffats på nästan 4 veckor...vi hade mycket att tjabba om.
Vad jag saknade Zacko...kan inte fatta att han inte finns med oss längre.
När vi gått vår runda fikade vi...Ylva hade tagit med sig smarriga vaniljbullar och munkar. Det satt som en smäck.
Tack Ylva för en härlig eftermiddag!

I eftermiddag har jag och Ingrid varit i Halmstad Hundarena och tränat Nicita och Bellman. Vi var helt själva i hela hallen...lyxigt.
Det blev en del uthållighet och så tränade vi dom nya rallyskyltarna.
Bellman fick en tuff uppgift...gå förbi och gå slalom mellan gosedjur och en godisburk. Det var så härligt att se hans blick, ville ta grejerna men Ingrid var stenhård, så tyvärr...han fick bara gå förbi, inte leka och han klarade det galant.
Och ovanpå detta så löper Nicita men Bellman brydde sig inte om det...han är en duktig kille.
Nicita gör alla "skyltarna" bra men det var lite ljud idag...inte så mycket men ändå.
Jag är så nöjd med hennes backande och sändande till konen, sidbyten fungerar hyfsat. Vad jag gärna vill är att få fram henne lite mer när hon går på höger sida. Får fråga våran fröken om hon har något bra tips.
Vårt stora problem är "sitta framför"...har varit hela tiden, från första början. Hemma i hallen går det hyfsat men när vi kommer till andra platser fungerar det inte.

Vi är nöjda med dagens träning så nu kan vi med gott samvete äta lite gott, dricka något gott och bara chilla.

 
 

1 kommentar:

  1. Tack Lisbeth för en härlig eftermiddag. Det är så härligt att jobba med dig och Nicita. Jag håller med att Bellman klarade hennes löp galant. Jag är jättenöjd med vår träning.

    SvaraRadera