onsdag 14 november 2012

Uthållighetsträning...

...blev det idag på brukshundklubben i Halmstad.
Det blev mycket "fotgående" fram och tillbaka, höger och vänster...ja åt alla håll och kanter. Hade på ett kortkoppel så jag kunde koncentrera mig på att gå rak i ryggen utan att behöva kolla om hon var med. Tog sikte på en punkt och höll mig till den.
Först gick det kanon, sen började det komma lite ljud, tror Nicita blev osäker när det inte kom en massa beröm. Jag ignorerade ljudet, fortsatte bara att gå, rak i ryggen...jäkla vilken pondus jag hade *s*. Efter ett antal vändor började hon fatta och hängde med tyst vid sidan. Snacka om glädjen när jag äntligen berömde...yes jag har gjort det som matte ville att jag skulle göra. Sen blev det antal vändor på höger sida, med kortkoppel, och jisses så bra det gick.
Tränade några rallymoment men utan skyltar...fick till ett par bra framförsittande.
Jo...idag kändes det att det finns hopp för oss...Är så nöjd med min lilla tjabba!

Som vanligt hör ju fika till när man tränar hund.
Tack Anki och Gittan för en trevlig träningsstund och fika där även Jeanette var med och klart en massa tjabb.

Kaisa fick springa lite på agilitybanan...det gillar hon och idag blev det även en del bus...mystanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar