måndag 12 november 2012

Rallylydnadskurs

I dag började jag och Nicita på Rallykurs för Hanna.
Himla skönt att vi är på Halmstad Hundarena...inomhus och torrt...bara så kanon.
Det var en ganska lång bana, småklurig och rolig. Vi fick tänka till och det är ju det som är meningen.

Första gången vi gick banan var det ljud nästan hela tiden, inte så högt men ändå ljud.
Det är himla bra att ha andra som tittar och ger råd. Tydligen är Nicita tyst första skyltarna sedan kommer ljudet om belöningen uteblir. När hon börjar låta "kryper" jag ihop, blir stressad, och då blir allt bara värre. Nu ska vi ha uthållighetsträning.
Andra gången vi gick banan sträckte jag på mig och då gick det betydligt bättre.

Har fått för mig att jag går fort men det tyckte dom andra inte att jag gör.
Nu har vi fått lite att träna på...det kan nog finnas hopp för oss.
Vi måste ju visa resultat nästa måndag och det är detta jag/vi behöver.

Tack Hanna för en givande kursdag och alla ni andra som kommer med goda råd...det är guld värt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar