söndag 18 november 2012

Tjejkväll...

I går kväll var jag, Carina D och Malin B hemma hos Gittan.
Vi skulle ha en tjejkväll med god mat god dricka och så skulle vi pyssla.
Det bjöds på Flygande Jacob med diverse tillbehör...så himla gott...och rött eller vitt i glasen.
Som vanligt när det är ett gäng tjejer som träffas blir det mycket tjabb och goa skratt.

Efter middagen togs det fram fleecefiltar och saxar...nu skulle det pysslas.
Jag och Carina överlät klippandet till Gittan som fick lite hjälp av Malin...smart drag tyckte vi.
När alla filtarna var klippta var det dags att "fläta". Jag hade gjort på ett sätt men nu skulle jag lära mig på ett annat sätt, skulle bli fyrkantiga istället för runda, och det var inte lätt. Stackars Malin...det tog en stund innan vi alla hade fattat och klart att det blev lite fel. Bara att dra upp och göra om...men det gav många goa skratt.
Så var det något med det "Fria lillfingret"...Carina, kommer du ihåg det *s*.

Det blev en härlig kväll och många leksaker gjorde vi...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar