onsdag 28 november 2012

Rallyträning...

I måndags hade vi vår Rallykurs och det gick bra för mig och Nicita.
Eftersom det gick så bra ville jag inte utmana ödet med 2 banor...bryt när det går som bäst.
Det var en klurig bana så det gällde att tänka till...som det ska vara. Alla i kursen är så otroligt duktiga vilket sporrar extra till att träna flitigt. Å så får man så många bra tips...bara att suga åt sig.

Efter kursen åkte jag till SBK Halmstad där det var pysselkväll. Jag skulle få lite tips hur jag ska göra ett par saker. Där var ett gäng tjejer som pysslade, tjabbade och hade allmänt trevligt. Jag var ganska frusen när jag kom dit, tänkte värma mig med lite kaffe, men när jag kom inte kände jag direkt doften av glögg....mmmm så gott och värmande. Å till glöggen pepparkakor med ädelost...precis vad jag behövde.

I går hann vi inte med någon speciell träning...fick ett oväntat uppdrag på eftermiddagen som tog sin tid.
Men idag var vi igång.
Vi var ett gäng som tränade på SBK Halmstad. Anki satte upp en klurig avancerad bana, trångt som attan mellan vissa skyltar...bra med utmaningar...
Första rundan var det lite gnäll men ändå hyfsat. Skyltarna kan vi, dom flesta i alla fall...vad gör jag för fel.
Ingrid sa att jag ger för "gälla" kommandon...va lite mer bestämd i rösten. Då kör vi en gång till och Ingrid sa till om min röst blev "fel"...men inte gick det bättre...tvärtom.
Tredje gången gick det inte alls, några skyltar fick jag hoppa över...dom med sitt framför.

Vi funderar och funderar...härligt med träningskompisar som hjälper till, engagerar sig och kommer med tips.
Jag kom på en sak - Det är mer snack ute än inne...hur löser jag detta?
En ny nöt att försöka knäcka...
Jaja bara att fortsätta med träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar