fredag 9 november 2012

Sluta nafsa mina fingrar

Jag har problem med Nicita att hon vill nafsa mina fingrar när vi tränar och framför allt vid "sitt framför"
Har funderat på hur jag ska få henne att sluta.
I dag när vi var på grustaget tränade jag henne. Hade blodpuddingspannkaka, stora bitar, i händerna, provocerade henne till att vilja ta. Hon fattade ganska snart att det INTE var ok att ta, att inte nafsa. Vi fick till några riktigt snygga "sitta framför" både i gång och från sitta vid sidan, både vänster och höger sida. Det blev inte så mycket ljud, hon fick kanske så mycket att tänka på, både mina kommando och godiset i handen att hon glömde "snacka" :)
Kommer att fortsätta med detta och se om det blir bra. Jag krävde inte att hon skulle gå snyggt vid sidan utan det var det andra som jag la fokus på.

I dag var det många som rastade sina hundar på grustaget...tydligen ett populärt ställe. Jag som trodde jag skulle få vara ensam där...tji fick jag.

Nu har jag 2 trötta och mätta töser...sover gott.
Snart ska jag och gubben äta kina-mat.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar