onsdag 21 november 2012

Träning i Halmstad

Idag var vi ett gäng glada tjejer som tränade på SBK Halmstad.
Jag var där för att träna med mycket störning.
Vi började med linförighet, med kortkoppel, och först var det mycket koll på dom andra men efter några tillsägelser var hon med. Vi gick fram och tillbaka, till höger och vänster, hit och dit, och en hel del språngmarsch. Det gick över all förväntan.
Att sitta kvar och ligga kvar när jag går och springer omkring tränade vi en hel del på. Första gången kom hon efter men när jag talat om vad som gäller gick det hur bra som helst.

Några nya skyltar tränade vi på, bakombyte är lite si och så, snurr inåt går bra...tar det lugnt annars blir det stress.
Sända till kon gick jättebra...hade först belöning bakom konen sen gick det bra utan...belöningen kom jag själv med.

Jag kom på en ny sak idag. Nicita var tyst hela tiden när jag bara belönade med röst och klapp. Så tyckte jag att hon kunde få lite godis som belöning...då kom ljudet som ett brev på posten.
Frågan är om jag ska belöna med godis eller inte på banan...eller ha externbelöning. Godis när vi tar en paus och avslutar träningen med godis eller bollen. Tål att tänka på...

Efter träningen fikade vi...hör ju till.
Stephanie är en helt underbar tjej. Hon har berättelser om sig själv som får oss att skratta, hon bjuder verkligen på sig själv...magmusklerna får sig en omgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar