onsdag 5 december 2012

Äntligen snö...

Ja jag vet att många tycker att jag är fullständigt knäpp som vill ha snö...å det står jag för.
Inte bara jag blir glad. Töserna är helt tokiga och rusar runt som 2 unghundar. Echo var helt galen i måndags när jag tog in honom. Var det glädjen över snön eller något annat...ja det vet han bara själv.

I måndags tog vi en tur till grustaget...först fick Töserna rusa runt sen blev det lite träning för Nicita. Ville trötta ut henne inför kvällens kurs som tyvärr blev inställd pga väglaget.

I går åkte vi till Heden, mycket orörd snö som vi plumsade runt i. Efter en dryg timme tänkte jag att Nicita skulle vara lite trött och bli mer fokuserad på vår hemmaträning. Ja det kunde jag ju tro men så blev det inte. Hon behöver mycket mer uthållighetsträning så ska ta en dag i ridhuset innan ridningen börjar och köra ett långt pass.

På kvällen var jag på brukshundklubben, vi hade ett möte angående regelrevideringen om rallylydnaden.


En kall vinterdag på Heden







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar