fredag 21 december 2012

Jobb och Hundträning

Veckan har mest bestått av jobb och hundträning.
Jag har haft det ganska glassigt på jobbet...mest innejobb.
Vi har en kille som hjälper till i stallet vilket innebär att jag mest jobbar inne...varmt och skönt. Det är bara när privathästarna ska få sin lunch ute i hagarna och när alla ridskolehästar ska tas in som jag är ute och fryser.
Attans vad jag trivs med detta jobb!!!
Jag har så många gånger tänkt att jag ska filma när hästarna kommer in i stallgången...men glömmer alltid när kaoset börjar...ska försöka efter jul.
Det har även blivit några turer till Tiarp och lille Echo som har pysslats om.

Och ovanpå detta har det tränats hund.
I måndags hade vi vår kurs. Blev filmade en och en när vi gick banvandringen och sedan med hund. Mycket intressant och lärorikt och många goa skratt blev det.
Hanna, vår instruktör, är en helt suverän hundtjej...säg vad inte hon ser och vilka tips hon kommer med. En tjej som jag varmt kan rekommendera om ni behöver någon hjälp med era hundar.

Vi har en tävling framför oss...en rallylydnadscup bestående av 3 deltävlingar...som vi ska vara med på. Å så har vi vår kursavslutning som tydligen ska vara en form av tävling...så vi har mycket att träna inför.
I onsdags hyrde jag och Ingrid Halmstad Hundarena en timme och tränade...gott att kunna träna inomhus.
Idag har vi åter varit i Hundarenan och tränat.
Efter träningen bjöd Margaretha på saffransbullar...gott tillsammans med en kopp chokladmjölk.

Ikväll har vi, hemma i köket, tränat att backa från mig, mer än en hundlängd...går lite si och så. Nicita backar ett visst antal steg sedan stannar hon. Detta ska vi jobba vidare med.

Annandagen blir det träning på klubben i Halmstad...träning och sedan fika.

Nicita med sin kompis Bellman
spana in deras ögon
 

Nicita kollar på sina kompisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar