måndag 10 december 2012

Fy så äckligt...

Tog en tur med Töserna till grustaget.
På väg ner från parkeringen såg jag att där var en hel del korpar eller vad det nu var för svarta fåglar. Det seglade en stor rovfågel över området.
Ser att Nicita ställer sig och vädrar men jag ser inget. Nu vädrar även Kaisa och så drar dom ner, då lyfter alla fåglarna.
Dom stannar vid en liten spretiga buske, ser ut som om dom står och äter på något. Visslar och ropar, Nicita kommer i full fart till mig men Kaisa står kvar. Då ser jag att hon drar i något stort...ett dött rådjur. Det var detta som fåglarna smaskade på och så även Kaisa...kanske Nicita tog sig en smakbit.
Jag ropade på Kaisa men hon ville inte släppa och jag ville inte gå ända fram. Men efter ett antal skrik från mig, från tårna till huvudet, så kom hon.
Vi fortsatt upp, plumsade i snön...attans så jobbigt det var. Fick en hel del snö in i kängorna så det får bli shortchaps under termobyxorna.

2 kommentarer:

  1. Ja det var ingen höjdare. Du vet ju hur Kaisa kan dra och slita när hon är på det humöret.

    SvaraRadera