tisdag 25 december 2012

Dan före och Dopparedagen

Ojojoj vilka dagar jag har haft. Kan inte annat än vara nöjd.
Den 23:e kläddes enligt våra traditioner julgranen och sedan blev det lite julmat...måste ju provsmaka julskinkan när den fortfarande är ljummen.

Julaftons morgon...ut i köket för lite frukost. På köksbordet ligger julstrumpor och en korg med ett paket och godis i. Alltså...jag måste har varit snäll. Tomten hade kommit med korgen och en julstrumpa till mig...godis en korsordstidning, en bok och en (nit)lott. Med denna start, hur skulle julafton sluta...

Dagen tillbringades på lite olika sätt, pyssel och tv-tittande.
På eftermiddagen till Kalle Anka spelade, vi också enligt tradition, julklappsspelet som i år blev en riktig kamp. Många paket innehöll riktiga godsaker som alla ville ha...ta det bästa ge det "sämsta"...

Jag tog en tur hem till familjen Jönsson med ett litet platt paket till Victor. Är man 16 bast önskar man sig platta paket som ju kan innehålla mer än det ser ut :)

Julmaten fixade jag och Icka, gick smidigare än på många många år. I år hade vi betydligt mindre mat än vi brukar ha och ändå blev det mycket över.

Sen var det dags för julklappsutdelningen och jag måste bara säga...jag måste har varit supersnäll, för så många fina julklappar jag fick.
Allt som stod på min önskelista fick jag plus mycket mer. Bla fick jag 6 stycken böcker, helt perfekt, en rejäl kökskniv, delikatesskorg och till den en flaska vin och en resa till Sharm el Sheikh.

När alla julklappar var öppnade blev det ris a la malta och klart en massa godis. Snacka om att vi va mätta...men det ska man ju vara på julen.

Julgranen och julklappar

Bäst vi har lite koll på julklapparna

Är paketet till mig?

Tack snälla tomten...

...för julklappen

hmmm...julklappen luktar gott...

jäklar va mycket tejp...

mums...

man blir trött av allt julfirande.
tur jag fick en ny säng av tomten


Hit ska jag åka...ser gott ut
 
 

 

 

 

 

 
 

 

  

2 kommentarer:

  1. Det ser riktigt gött ut! Det är du värd :)

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig julafton!
    Resan verkar ju helt fantastisk :)

    SvaraRadera