måndag 10 december 2012

Rallylydnadskurs

Idag var det åter dags för kursen.
Det gick bra för mig och Nicita, inget tjabbande, men jag fuskade, hade en pytte pytteliten godisbit i varje hand. Men det blir positivt, åtminstonde för mig, när hon är tyst. Det var på ett ställe då jag tappade fokus, då kom det ett litet ljud.
Andra gången vi gick banan hade jag inget godis och det gick riktigt bra. Hon fick externbelöning istället. Att springa bort till sin godispåse verkar vara ett bra sätt...något att prova mer av.
All träning som jag och Ingrid håller på med och all uthållighetsträning verkar ge resultat.
På fredag ska vi sätta upp en bana, vi tränar oftast utan skyltar, men vi behöver mer skyltträning.

Får se om jag kan få in ett litet pass i ridhuset någon eftermiddag innan det är lektioner. Det gäller att träna flitigt...det är snart Rallylydnadscupen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar