söndag 30 december 2012

Rallylydnadscup deltävling 1

Jag brukar inte vara nervös på tävlingar men idag blev jag det.
Första skylten, backa 3 steg, gick bra, andra skylten, snurr under gång, började Nicita strula och vips så blev jag nervös. Tredje skylten, hopp över hinder, gick bra så var det skylt nummer 4, helt om från varandra som det åter blev strul, trodde vi fick -10 poäng men jag lyckades rädda upp momentet så det blev bara -3 bris, vilket jag inte visste då.
Så "hör" jag Hanna...håll fokus och andas...ja hon säger det till oss på kursen...och det gör jag...så känns det mycket bättre.
Den värsta skylten för oss är att sitta framför och klart att denna var med, med hunden på höger sida vilket inte gör det lättare. Jaja...det är bara att kämpa på...det kändes rätt ok och enligt protokollet fick vi bara -1 poäng. Suveränt för oss...

Mitt mål var att skrapa ihop 70 poäng, vi ville ju klart ha den fina rosetten, och det gjorde vi med god marginal.
85 poäng och andra placering...så det blev både rosett, ryggsäck, klicker och en godispåse.
Å så kändes det lite extra kul att det gick så bra när Ylva och Marje satt och hejjade på oss.

Bilden tillhör Halmstad Hundarena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar