lördag 4 februari 2012

Kallt?...bara förnamnet

Samtidigt som det är så trist att inte kunna vara ute som man vill, inte kunna gå ut med Töserna, så är jag ganska tacksam. Det är ju så jäkla kallt...
Men idag trotsade jag kylan, åkte med Gittan till Susedalens Ridhus för att titta på lydnadstävlingar. Vi hade några kompisar som skulle tävla och vi ville hejja på dom.
Men när det är -18 grader och man vet hur kallt det är i ridhus börjar man fundera på hur man är funtad. Men vi visste att där fanns en cafeteria, förhoppningvis med värme. Men även där var det kallt så alla ytterkläder behöll vi på...och det var inte lite kläder vi hade på oss.
Men det var värt att frysa lite för det var en kanondag. Vi hade en kompis, Hanna med sin Prinsessa, som gjorde ett grymt program...fasiken va duktiga dom va.
Vi träffade klart en massa hundkompisar så det blev mycket tjabb och skratt (till min "fasa" drar i operationssåret) men vad fasiken...lite ont får man tåla.
Väl hemma blev det tv-soffan, den varma teddyfilten och en lumumba (kanske inte det lämpligaste med tanke på mina värktabletter)...försökte tina upp.
Som så många andra svenskar tittade vi på Melodifestivalen...ingen höjdare i min smak...men men...smaken är ju delad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar