söndag 26 februari 2012

Hästar Hundar Hästar...

har helgen bestått av.
Fredag och lördag fick jag hjälpa till i stallet...ett gäng tjejer tillbringade några dagar på Göteborgs Horseshow.
Vi hade det supermysigt vi som fick jobba när dom andra roade sig. På fredagen blev vi bjudna på semlor...lite som tröst *s* Det blev som vanligt mycket tjabb och skratt.

Söndagen började med Hökagårdens Hundpensionat där jag skulle vara på dagen medans Hanna och Lasse var på valputställning med sina småttingar.
Det var 11 pensionatshundar som skulle rastas och klart gosas lite med och så husets 5 hundar som fick stanna hemma. Det har varit ett helt underbart väder...vår i luften.
Marje kom en stund och fikade...mycket tjabb och skratt.
När jag kom hem på eftermiddagen chillade jag en stund innan det bar iväg till stallet. Det blev en del prat om deras Göteborgsresa. Icka och Anne-Lie skulle rida sina hästar och då passade jag på att mocka hagen...det har varit svårt innan när det har varit fruset så det gällde att passa på.
När jag var klar där tittade jag en stund på tjejerna när dom red.

Töserna har varit med husse i stugan...nu fick dom rusa av sig. Kaisa var ganska trött när dom kom hem...Nicita va hon trött? knappast. Fattar inte var hon får all sin energi ifrån. Ibland när man träffar folk ute på våra promenader tror dom att hon är en unghund...nej hon är 6 år...blir 7 år i augusti. Hon är en sprallig tös full av jäkelskap.

Några bilder från dagens jobb


Rusty och Bonzo

Sally och Boss

Sally och Thyra


Vilda 


Nalle


Bayata


Bayata och Rockie

Malte



Bacci och Lotta

 Tila



Whiskey


Baily Bus


Tack och lov var dessa fjäderfä ute, behövde inte passas

















Tack Hanna och Lasse för ert förtroende att jag får ta hand om era djur.

2 kommentarer:

  1. Tack för att DU ställer upp för oss. Det är GULD värt ska du veta :)

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte var ledig denna gång och kunde hälsa på, vi hade det så mysigt :)

    SvaraRadera