tisdag 14 februari 2012

Äntligen stallet

Måndagen började med kursen och det blev många livliga diskussioner...dom blir mer och mer intressanta.

På eftermiddagen var jag på AF och kollade igenom deras kursutbud. Funderar på att gå den avancerade företagsekonomiska utbildningen...om jag klarar inträdesprovet.

Måndag är min stalldag och det var helt underbart att vara tillbaka och göra alla sysslorna. Tänk att det kan vara så avkopplande att mocka...man tänker så jäkla bra.
Vårt hö är i andra stallbyggnaden så jag "halkade" ner för stallbacken, fyllde på hökassarna, "halkade" tillbaka.
När all mat var fixad skulle jag nerför stallbacken igen för att hämta in Echo. Var lite bekymrad över hur det skulle gå, han har alltid så bråttom in, han vet att det vanskas mat, han är ju ett matvrak. Några kompisar köpte en grimma till honom med texten HUNGRIG på.
Jag vet ju vilken fart han kan ha så det var bara att direkt tala om för honom att nu tar vi det lugnt så det gick bra...tack ock lov...det är ju några kilo häst man går med.
När jag var klar i stallet gick jag med Töserna till det stora grönområdet som ligger på andra sidan så dom fick rusa av sig. Nicita fick lite rallyträning. Men stackars Kaisa frös så hon skakade och hackade tänder vilket jag aldrig varit med om. Hon får ha det varma täcket på sig i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar