fredag 17 februari 2012

Heden

I går trotsade jag och Ylva det taskiga vädret och åkte till Heden så hundarna fick rasta av sig. Dom har så himla kul där, far som tettingar.
När vi träffas hör ju en fika till. Jag fixade kaffe och vaniljhjärtan...vi fick sitta i mitt "bagage" hos Töserna...försökte komma i lä och slippa duggregnet. Som vanligt blev det mycket tjabb och skratt...en härlig dag....och tiden bara rusar iväg.

Fick erbjudande att jobba som personlig assistent åt en rullstolsbunden tjej...hon är något yngre än mig. Hon kan inte göra något själv och behöver hjälp dygnet runt. Jag är skeptisk mot dom som inte klara att sköta sin hygien. Efter många funderingar fram och tillbaka tackade jag nej. Har pratat med hennes man och han sa att det är ett tungt arbete och jag är tacksam att han sa som det är.
Jag fick bara en dag på att bestämma mig...inte lätt att bestämma mig så snabbt. 
Jag vill tacka alla ni som har peppat mig och tror att jag skulle fixa det. Även tack till er som har sagt att jag ska tänka ordentligt eftersom det är ett så tung arbete och jag har ingen erfarenhet.
Det kändes bra när jag meddelade att jag inte känner mig hundra på arbetet och tackade nej. Det kommer förhoppningsvis fler erbjudande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar