tisdag 14 februari 2012

Helgen = Hund och Häst

Lördag och söndag, 2 dagar i kalla ridhus men vad gör man inte för sina stora intressen.
I lördags hade Oskarström sin vinterlydnadstävling i Styringe Ridhus...kallt?...bara förnamnet.
Jag har varit i Styringe hur många gånger som helst...kan vägen dit utan och innan...trodde jag. Har aldrig kört vägen i snölandskap...får skylla på det. Jag körde nämligen vilse, hamnade ute i värsta skogen och att hitta ett ställe där jag kunde vända var inte det lättaste. Mötte ett gäng jägare som blängde på mig...vad hade jag i deras skog att göra.
Eftersom jag inte hittade min snabba väg fick jag köra ut på stora vägen, där är det skyltat, vilket innebar att jag kom lite sent...tur nog hade jag inga uppdrag och jag hann innan tävlingen startadre...på håret. Fick lite "gliringar" av en miss grabb, behöver inte säga vem *s* Det sas att vägen var ändrar men chansade att köra den vägen tillbaka, kom ut på rätt ställe, var vägen var ändrad blev jag inte klok på.
Det var en del klubbkompisar som tävlade som jag skulle hejja på. Fick ett ganska vanligt uppdrag " filma Hanna" vilket jag gärna gör. Det är en fröjd att stå på första parkett och se Hanna med sin Prinsessa på tävlingsbanan. Förra vecka fick dom ihop till ett 1:a pris i eliten så även denna tävling och dom blev dessutom klassvinnare. Vilka tjejer dom är...helt fantastiska.

Söndagen var det åter dags för ridhus, Mickedala, som var betydligt kallar är i Styringe. Det var Alla Hjärtans Hopptävling på förmiddagen, Clear Round på eftermiddagen. Icka skulle tävla med Echo på förmiddagen, som var taggad. Hon fick hålla honom kort, tyvärr alldeles för kort så han vägrade ett hinder. Annars gjorde dom en bra bana så nu på söndag är det ny tävling och då ska dom fixa det.
Även här skulle jag filma, fingrarna blir som isbitar, men vad gör man inte för tjejerna och deras hästar.
Det var en helt underbar känsla att åter få vara i stallet, det är 3 veckor sedan senast.

På kvällen hade Oskarström årsmöte och det valdes in flera nya, positivt med nya unga medlemmar.
Men jag hann knappt innanför dörren innan folk började dra i mig...det blev stressigt. Och ovanpå detta så fungerade inte ett program i datorn som jag skulle in i...skit med.
Mötet och lite annat jobb efter mötet drog ut på tiden, kom hem kvart i 9, hann precis ta ut hundarna, hade så klart inte mannen gjort, innan söndagsfilmen.
Efter mötet bjöds det på smörgåstårta som Bengt Pryssander gjort...gott.

1 kommentar: