måndag 20 februari 2012

Hundar och Hästar...

...har varit helgens stora ämne.
I lördags hjälpte jag Hanna och Lasse på deras hundpensionat.
När man kommer dit blir man väl mottagen av 7 stycken hundar, husets hundar. 6 härliga golden och lilla Lotta som är en borderterrier.  här så ser ni hela gänget.
På panget var det 12 hundar (tror jag) som ville bli lite ompysslade och få lite mat. Det var ju inte det trevligaste vädret så hundarna var något blöta men vad gör det...med rätt kläder så kan man sitta och gosa med blötdjuren.
Gittan kom på en fika och då blev det mycket tjabb och mycket skratt...och mellan varven skulle valparna ut och kissa.
Jag hade med mig en bok men jag läste inte en enda sida...det var mycket mysigare att pyssla om hundarna. Efter 8-9 timmar med andra hundar blev jag ordentligt genomsniffad när jag kom hem. Mina Töser undrade vad jag hade varit hela långa dagen när dom bara fick vara hemma med husse.

Söndagen tillbringade jag ett antal timmar i stallet och ridhuset. Det var hopptävlingar som jag kollade och filmade några.
Jag vet att det alltid är kallt och tar på mig mycket kläder så fryser jag ändå...framför allt om händer och fingrar. Echo gick en felfri runda men det kunde varit bättre tempo...men men...man får vara glad över det lilla. Han kan hoppa och bara det...det trodde vi inte för något år sedan.
Det var attans skönt att kunna sätta sig i cafeterian och tina lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar