onsdag 1 augusti 2012

Tårtkalas...

I måndags hade vi tårtkalas på bruks i Halmstad...vi som tränar lydnad och rally.
Vi firade att Anki hade godkända banor med både Rambo och Ture på tävlingen i Varberg. Å det är klart att detta ska firas.
Men vi började med lite träning...Nicita fick både vanlig lydnad och rally utan skyltar. Måste ta tag i träning med skyltar.
När vi tränat och fikat började det att regna...riktiga skyfall som stoppade en hel del trafik i stan.
När jag var nästan hemma kom jag på att jag glömde mina rallyskyltar, låg ute på en stol. Körde hem med Töserna, tog på mig regnkläder och tillbaka till klubben...var otäckt att köra i detta fruktansvärda regn och åska och inte nog med detta...det haglade stora kulor. Vad är det för årstid vi är i?
Körde till Tiarp, till hästen, dom stod inne i ladan, blöta och skitiga. Det ångade om dom...Echo hade inget flugnät på sig, dom andra hade det...konstigt...letade både ute och inne. Det visade sig att det hade gått sönder så någon hade tagit av det.
På vägen hem åkte jag inom OS-resenärerna, kollade post och hus.
Det fortsatte att både regna och åska, blixtarna lyste upp i rummen...läskigt.

Bilder från vårt tårtkalas














Tisdagen fortsatt med samma hemska väder.
Jag åkte till klubben i Oskarström, tjabbade med Thom och hämtade post. På vägen hem skulle jag köpa ett nytt flugnät...inte det lättaste att hitta ett vettigt. Den fjärde affären hade ett sådant jag ville ha.
Sen hem och lite mat i magen, tittade lite på OS och självklart på fälttävlan. Kunde knappt andas, vilken rysare det blev och vi fick en silvermedalj. Inte illa att få medalj i denna sport.
Töserna har fått träna på balansbollen...svårare och svårare rörelser. Efter ca 20 minuters träning var dom helt slut. Så skulle hästen ha sitt så det var bara att ge sig iväg. Han skulle ju få på sig sitt nya flugnät, fy så mycket flugor det var runt ögonen...å så klart lite äpple.

Toggi, Echo och Soda...3 kompisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar