torsdag 30 augusti 2012

Dagar med blandade inslag

Sista dagarna har det inte blivit så mycket hundträning...även om det skulle behövas.
Jag har ju anmält mig och Nicita till 2 tävlingar...
I söndags var jag, Marje och Ylva ute på en långpromenad i skogen med hundarna. Det var fint väder när vi gick hemifrån och vi hade med oss en fikakorg. Det ligger en liten sjö med en mysig grillplats i skogen där vi gick.
Oden och Nicita simmade, Zacko och Kaisa gick ut tills det nådde magen sen fick det vara nog.
Caroline hade bakat stora supersmarriga kakor till oss...vi hade en mysig fikastund...och mycket tjabb...konstigt eller.
När vi skulle gå hem undrade Marje om vi skulle gå den långa eller den korta vägen...vi tar den långa det är ju så härligt väder...skulle vi inte sagt.
Vi hann inte långt innan himlen öppnade sig och regnet vräkte ner. Vi försökte skyla under stora träd och granar men inte gick det...vi bara stod och skrattade åt eländet. Men så började det och åska, den var nära, så då vågade vi inte stå kvar. Men va sjutton...vi går, vi är ju ändå så våta. Så vi gick...
När vi kom hem till Marje, hur tror ni vädret va? Just det...uppehåll. Men vi hade i alla fall en härlig dag.

I måndags åkte jag med Töserna till skogen och till sjön. Jag skulle testa Nicitas nya dummies, se om hon ville simma ut efter den. Jajemän...hon simmade ut och hämtade den flera gånger. Sen gjorde jag svåra uppletande så dom fick jobba hårt...men det var kul, svansarna gick som propeller.
Så började mina stallsysslor igen efter grönbetet. Det var en glad sprallig häst jag mötte...det lyser om honom när han får gå i gräshage istället för grushage som det är på Mickedala. Det blev en hel del mys och så fick han godis...mums.
Vidare till Oskarström, skulle hjälpa en valpkurs med sina medlemskort. Det blev bara en snabbvisit. Sen intogs tv-soffan...

Vaknade på tisdagsnatten...mådde skit. Magsjuka med hög feber hade jag åkt på...frös och hade fruktansvärda mardrömmar, var dom nu kom ifrån.
Så det blev sängen hela tisdag och hela onsdag...inte mycket till mat, mest mineralvatten. Har 2 töser som inte gillar läget...ingen skog...inga aktiviteter. Så husse tog med dom ut på en lång cykeltur så fick dom lite motion i alla fall.

Men onsdag kväll kände jag att det nog var på bättringsväg...skönt om detta var över. Men...ropa inte hej innan du är över...Vaknar tidig torsdag morgon...f-n med...har fått urinvägsinfektion igen. Det fick bli ett läkarbesök och en ny kur medicin.
Men nu hoppas jag verkligen att allt ska vara under kontroll...ska ju jobba hela helgen och då måste jag vara på topp...och det kommer jag att vara.

Kattungar på Tiarp...visst är dom söta...


1 kommentar: