måndag 20 augusti 2012

Har varit en härlig helg...

...som startade med fredagen, en lång härlig skogstur med Töserna. Nicita simmade efter pinnar som jag slängde ut i sjön och Kaisa satt på kanten och tittade på.
På kvällen hade vi kräftskiva och jag behövde inte lyfta ett finger, bara bli serverad.
På bordet dukades det upp paj, sallad, vitlöksbröd, gravad lax och kräftor...vitt i glasen....mmmmm så gott det va.
Lördag förmiddag åkte jag och Marje till skogen. Vi la var sitt spår till hundarna. Under tiden som vi väntade på spåren gick vi ner till badplatsen och tänkte att hundarna kunde simma lite. Eftersom Nicita hade simmat dagen innan skulle det väl inte vara några problem idag...trodde jag. När vi kastade ut pinnar väntade hon på Oden, han simmade ut men själv stod hon bara och tittade på. Det var en gång som vi fick lurat ut henne, men bara en gång.
Så var det dags för spåren. Oden och Kaisa var suveräna på sina spår trots att det var folk ute i skogen, hade gått i spåren.
Men Nicita....hmmmm undrar vad jag ska göra...fattar 0...ja nästan. Det blev inte mycket till spår för den damen.
Vi hade det lite extra lyxigt. Björn kom ut till oss i skogen med en stor kasse fylld av en massa fikabröd...fanns hur mycket som helst. Ojojoj vilken goefika det blev. Tack Björn för att du skämmer bort oss tjejer!

På kvällen åkte jag och Gittan till Oskarström, skulle titta på lydnadstävlingen. Vi hade många kompisar som skulle tävla. Jag har under så många år varit funktionär på olika tävlingar men ikväll var jag bara publik...så himla skönt det var...även om jag vid ett par tillfällen fick lämna protokoll till sekretariatet...å så ropade en domare efter mig, ville ha lite dricka.
Å det var fler än jag som bara mös...















Söndagen skulle vi tillbringa i Göteborg.
Åkte först hem till Ante och fikade med kaffe och frusen cheesecake...en tradition sedan han var liten att det ska vara cheesecake på hans födelsedag och det ska vara mammas kaka. Vilken tur att det finns kylväskor så man kan frakta en frusen kaka från Halmstad till Göteborg.
Sen gick vi ner till stan...snacka om att där va folk...massor. Det var Göteborgs Kulturkalas med en massa olika attraktioner. Men vilken känsla det är att gå med 2 stora hundar i detta myller som inte bryr sig om något. Det var vid ett tillfälle det kom en pytteliten hund som Kaisa spärrade upp ögonen men efter en lätt tillsägelse var det lugnt. Vi tillbringade nästan 4 timmar på stan, satt ute och fikade och lyssnade på RIX FM:s festival med olika artister.
Vi besökte en stor matmarknad där det såldes mat från hela världen, godis och framför allt en massa krimskrams.
Vi hade en gottegris med oss som hittade ett litet stånd och skulle klart ha lite.




















Efter dessa 4 timmar mitt i smeten var vi alla ordentligt trötta...mest Töserna. Är så nöjd med hur dom kunde gå i all denna kaos utan att bry sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar